Subject: Kaebus kinnistu Lepiku tee 27 ebaseadusliku kasutamise kohta ning ametliku kontrolli nõue
From: "Emeraldway" <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Cc: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Wed, 21 May 2025 14:27:36 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Загрузить изображения полного разрешения
Доступно до 20 июня 2025 г.

Saajad:
Tallinna Linnaplaneerimise Amet – [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Pirita Linnaosa Valitsus – [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Tallinna Munitsipaalpolitsei Amet (MUPO) – [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Saatja:
Vladimir Podretšnev
Lepiku tee 29, Tallinn, Pirita
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Kuupäev: [täpsustage kuupäev]

Teema: Kaebus kinnistu Lepiku tee 27 ebaseadusliku kasutamise kohta ning 
ametliku kontrolli nõue

Lugupeetud Tallinna linna esindajad,

Käesolevaga esitan ametliku kaebuse seoses kinnistu Lepiku tee 27 
(katastritunnus 78402:205:2640) korduva ebaseadusliku kasutamisega, mis 
rikub mitmeid Eesti Vabariigi seadusi, Tallinna linna määrusi ning elanike 
õigusi.

Kinnistu asub elamupiirkonnas Pirital ning on vastavalt Justiitskantsleri 
2025. aasta maikuu ametlikule vastuseleregistreeritud kui elamumaa. Kinnistu 
kasutamine kommertskasutuses turismibusside parkimiseks ja hooldamisekson 
vastuolus selle sihtotstarbega ning kujutab endast ohtu avalikule korrale ja 
elanike tervisele.

  _____

1.  Kinnistu sihtotstarbe rikkumine

*
Planeerimisseadus § 3 ja § 65 – kinnistut tohib kasutada vaid vastavalt 
kehtestatud sihtotstarbele;

*
Ehitusseadustik § 3 lg 2 ja § 4 – ehitisi ja maad ei tohi kasutada vastuolus 
määratud kasutusotstarbega;

*
Kohaliku omavalitsuse korralduse seadus § 6 – kohalik omavalitsus on 
kohustatud tagama korra ja nõuete täitmise oma haldusterritooriumil.

  _____

2.  Tuleohutuse nõuete rikkumine

Bussid pargitakse regulaarselt vähem kui 6 meetri kaugusele elamutest, tihti 
töötava mootoriga. See tekitab tuleohu, rikkudes:

*
Tuleohutuse seadus § 4 ja § 12 – kinnistu omanik peab tagama tulekahjude 
ennetamise;

*
Päästeameti määrused – tuleb järgida ohutusvahemaid, tuleohtlike materjalide 
puudumist ning piirdeaedu.

 Statistika: Päästeameti andmetel toimus 2022. aastal Eestis 40 
bussipõlengut, paljud neist süttisid kütuselekke või mootori ülekuumenemise 
tõttu.

  _____

3.  Keskkonna- ja sanitaarreeglite rikkumine

Kommertskasutus on kaasa toonud:

*
Diiselmootorite pideva heitgaaside saaste;

*
Pinnase reostuse tahma ja õlijääkidega;

*
Kahjulike ja invasiivsete liikide leviku meie krundile – sealhulgas Ibeeria 
teetigu (Arion vulgaris) ja puugid.

See on vastuolus:

*
Jäätmeseadus § 31 – kohustus vältida keskkonnareostust;

*
ELi direktiiv 2002/49/EÜ keskkonnamüra kohta – kohustus kaitsta 
elukeskkonda;

*
EEA raport: Soil Contamination by Traffic Emissions – transpordist tulenev 
saaste akumuleerub pinnasesse.

  _____

4.  Terviseriskid ja elukeskkonna halvenemine

Madalsageduslik müra (20–100 Hz) ja vibratsioonid bussidest tungivad läbi 
akende ja seinte:

*
Unetus, peavalud, ärevus, keskendumishäired;

*
Laste kognitiivne ja emotsionaalne areng kannatab.

Allikad:

*
WHO – Environmental Noise Guidelines (2018) – müra üle 55 dBA on tervisele 
kahjulik;

*
EEA – Noise in Europe 2020 – krooniline müra mõjub miljonitele inimestele 
Euroopas halvasti;

*
WHO – Air Pollution and Child Health (2018) – lastel tekivad 
arenguprobleemid saastatud õhus.

  _____

5.  Omaniku õiguste rikkumine

*
Eesti Vabariigi põhiseadus § 32 – eraomand on puutumatu;

*
Tsiviilseadustiku üldosa seadus § 1045 ja § 1055 – tegevus, mis häirib 
omandi kasutamist, on õigusvastane ning aluseks kahju hüvitamisele.

  _____

6.  Mõju elule ja kinnisvara väärtusele

*
Me ei saa kasutada oma kinnistut – ei puhata, kasvatada taimi ega kutsuda 
külalisi;

*
Perekonnaliikmete tervis on kahjustatud;

*
Kinnisvara turuväärtus on langenud – võimalikud ostjad loobuvad, nähes 
bussiparkimist naaberkrundil.

  _____

7.  Varasemad pöördumised – vastus puudub

Oleme juba varem saatnud kaebusi ja fotomaterjale aadressidele 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  ja [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> , kuid pole saanud mitte ühtegi vastust. See on 
käsitletav ametkondliku tegevusetusena, mis rikub kohaliku omavalitsuse 
kohustusi elanike ees.

Kui vajalik, oleme valmis uuesti saatma fotod ja tõendid.

  _____

8.  Nõudmised:

1.Viia 
läbi ametlik kontroll kinnistu Lepiku tee 27 kasutamise üle;

2.Kohustada 
kinnistu omanikku lõpetama ebaseaduslik kommertskasutus;

3.Koostöös 
Päästeametiga teostada tule- ja sanitaarohutuse kontroll;

4.Saata 
kirjalik vastus koos konkreetsete rakendatavate meetmetega.

Juhul kui ametkondlik tegevusetus jätkub, pöördume:

*
Keskkonnaministeeriumi ja Riigikantselei poole;

*
Euroopa Komisjoni ja rahvusvaheliste asjakohaste organisatsioonide poole;

*
Avalikkuse ette, et juhtida tähelepanu kohaliku omavalitsuse tegevusetusele 
Tallinna elamurajoonides.

  _____

Lisa:

*
Justiitskantsleri ametlik vastus – kinnistu sihtotstarve on elamumaa;

*
Fotod ja tõendid – valmisolek edastada täiendavalt.

Lugupidamisega,
Vladimir Podretšnev
Lepiku tee 29, Tallinn
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 5330 9363

Нажать для загрузки
Vladimir Podretsnev_vastus.pdf
268 КБ
Нажать для загрузки
IMG_9002.pdf
27,2 МБ

Нажать для загрузки
IMG_9015.MOV
119,3 МБ